Generelle vilkår

Ved å bestille hos oss godtar og bekrefter du at:

– Alle detaljer du oppgir til Stacap AS, (heretter: Capone / Mrs. Capone) er sanne, nøyaktige, oppdaterte og fullstendige. Betalingsmiddelet du benytter er ditt eget, og der er tilstrekkelige midler til å dekke beløpet du har handlet for.

– Moms og toll i ditt land (når aktuelt) betales av deg som kjøper.

– Epostadressen du oppgir kan benyttes til kommunikasjon, beskjeder og fakturering.

– Ved å handle hos Capone / Mrs. Capone, delta i kampanjer og konkurranser publisert på nettsidene våre eller ved å forespørre markedsføringsmateriale eller produktoppdateringer godtar du samtidig at kontaktinformasjonen din lagt inn i vår kundedatabase og vi kan benytte din informasjon i markedsføringsøyemed.

– Vi er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering fra Capone / Mrs. Capone som oppstår dersom din kortutsteder avviser din betaling til oss. Vi er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering av produkter bestilt i annen sammenheng.

– Du er ansvarlig om noen andre bruker din konto og/eller personlig informasjon med mindre forfalskning kan bevises.

– E-post kan brukes til kommunikasjon, beskjeder og ordredokumentasjon.

Ansvarsfraskrivelse

Eventuelle feil på nettsiden vår er uten overlegg og vi beklager dersom informasjonen er unøyaktig. Vi forbeholder oss retten til å korrigere feil og oppdatere produktinformasjon til enhver tid, også etter at du har bekreftet ordren. Vi forbeholder oss retten til å endre produkt- og fraktpriser til enhver tid.

Skjerminnstillinger og fargeegenskapene på din datamaskin vil påvirke fargene du faktisk ser på skjermen. Vi er ikke ansvarlig for begrensninger på din skjerm og kan derfor ikke garantere at farger, tekstiler og detaljer på produktene vises korrekt.

Kampanjer og gavekort

Rabattkuponger kan ikke brukes på allerede rabatterte varer.

Aldersgrense

Man må være over 18 år for å handle hos Capone / Mrs. Capone.

Avbestilling

Hvis du ikke har bekreftet ordren kan du tømme handlekurven når som helst. Hvis du har bekreftet ordren kan du angre kjøpet helt frem til vi sender ordren. Angre ved å sende epost til nettbutikk@capone.no.

Retur & Reklamasjon

Generelle returer

Hvis du ikke er fornøyd med varene du har mottatt har du rett til å returnere dem. Vær vennlig å si fra at du vil gjøre det ved å sende e-post til nettbutikk@capone.no. Varene må være ubrukte, ha alt tilbehør og merkelapper intakt, og være i originalemballasjen.

Du kan returnere varene med vanlig post eller sporbar forsendelse. Returportoen betales av deg. Vedlagt levering følger angrerettskjema som må fylles ut og returneres sammen med varene. Returer må gjøres innen 14 dager etter mottak av ordren for å få pengene refundert. For returer gjort etter 14 dager utstedes kun alternative varer eller tilgodelapp.

Andre returer

Hvis du har mottatt varer som ikke var det du bestilte eller om du har mottatt varer som er skadet eller defekte sender vi deg de manglende varene, bytter eller reparerer dem, eventuelt refunderer beløpet om du ikke lenger vil ha varen.

Returen må meldes til oss på epost nettbutikk@capone.no innen 8 dager etter varemottak. Skadede eller feil-leverte varer må returneres til oss med mindre vi informerer deg om at dette ikke er nødvendig. Varene må være ubrukte, ha alt tilbehør og merkelapper intakt, og være i originalemballasjen. Returfrakten betales av oss, den vil bli refundert til din konto.

Bytte

Dersom du har mottatt en vare du kun ønsker å bytte i annen størrelse så anbefaler vi at du tar kontakt med oss på mail så snart som mulig, da vi må reservere størrelsen du ønsker å bytte til. Merk at undertøy og bikiniunderdeler ikke byttes.

Gjelder det bytting til annen vare så må opprinnelig vare sendes i retur til oss. Det avklares på mail mellom Capone og kunden om du trenger å legge inn ny bestilling på ny vare eller om tidligere bestilling enda gjelder.

Returfrakten betales av kjøper.

Reklamasjon

Hvis det er feil/mangler med varen du har kjøpt har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at man gir beskjed til oss innen rimelig tid. Ta kontakt via mail, nettbutikk@capone.no for å dokumentere hva som er problemet med varen. Bilder av god oppløsning og/eller nærbilder som kan dokumentere feilen vil også bli etterspurt.

OBS! Dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom du mener varen du har mottatt har feil/mangler så må du ta skriftlig kontakt snarest etter mottak av varen

Tilbakebetaling

Etter at vi har mottatt de returnerte varene og sjekket at alt er i orden, sender vi deg de nye varene og/eller tilbakebetaler det returnerte beløp til det betalingskortet som ble brukt ved ordrekjøp. Du kan returnere varene med vanlig post eller sporbar forsendelse. Merk at pakker sendt med vanlig post ikke blir erstattet om de forsvinner på veien. Da det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss når den returneres. Vi anbefaler derfor å benytte pakke med sporing, husk å ta vare på sporingsnummer.

Transportskade

Hvis mottatte varer tydelig har blitt skadet under transporten bør du ta bilde av pakken og de skadde varene. Ta vare på innpakningen og varene slik du mottok dem og ta kontakt med ditt nærmeste postkontor og registrer skaden der. Du kan også ta kontakt med oss på nettbutikk@capone.no for ytterligere veiledning.

Returadresse

Stacap AS / Capone / Mrs. Capone

Klubbgaten 5

4013 Stavanger

Levering & Frakt

Capone / Mrs. Capone bruker standard rate for leveranser innenlands. Vi kan dessverre ikke tilby levering til adresser utenfor Norges fastland.

Servicepakke – Posten/Bring

Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen via servicepakke fra Posten som sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor. Du mottar SMS og/ eller mail når sendingen er ankommet postkontoret. Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.

Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil  du belastes med et gebyr på 250kr.

Hent gratis i butikk

Hvis du bor i nærheten kan du også hente pakken din i vår butikk. Velg denne måten hvis det passer best for deg. Varen hentes da på Capone & Mrs Capone Arkaden i Stavanger. Merk: Ordrebekreftelse er ikke gyldig for uthenting av pakker og fungerer kun som en oppsummering av ditt kjøp. Bestillinger lagt etter kl. 14 på fredager behandles normalt mandager.

Ved henting av varer i butikk vil man måtte kunne dokumentere for betaling, samt kunne legitimere seg med gyldig ID. Det er dessverre ikke mulig å hente ut pakker på vegne av andre.
Hentefrist: 14 dager.

Leveringstid

Pakker sendes med vanlig post, og avhengig av hvor du bor tar det ca. 2-5 dager. Vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Posten/Bring. Husk at de nevnte leveringstider for din ordre er omtrentlige. Varene blir sendt til adressen du oppgir i ordren.

Fraktkostnader

Vi har fast frakt på 99kr på alle bestillinger under NOK 1300,-, bestillinger over denne summen har fri frakt.

Ordrebekreftelse

Etter at du har fullført ordren din i nettbutikken vil du motta en ordrebekreftelse på mail, med beskrivelse av produktene du har kjøpt. Dersom noe av det du har bestilt ikke er tilgjengelig eller om det ellers er noen forsinkelse i forbindelse med ordren din vil du innen kort tid bli informert om dette. I så tilfelle får du spørsmål om du fortsatt vil motta forsendelsen, og om du vil erstatte manglende produkter med noe annet fra vårt sortiment. Du vil ikke bli belastet før vi får din bekreftelse på hvilke endringer du ønsker, og vi har sendt ordren til deg.

Alle ordrer er avhengig av tilgjengelighet og godkjenning av oss. Capone / Mrs. Capone forbeholder seg retten til å kansellere ordrer hvis produktet ikke lenger er tilgjengelig. I så tilfelle betales ingen kompensasjon.

Vi tar forbehold om skrivefeil og at farger kan oppleves forskjellig fra virkeligheten. I og med at varene deles med butikken i Stavanger kan feil i det elektroniske varelageret forekomme og varer som tilsynelatende er tilgjengelige kan være utsolgt.

Betaling

Priser

Alle priser er oppgitt i Norske Kroner, og inkluderer norsk merverdiavgift. Fraktkostnader er ikke inkludert. Priser kan endres når som helst.

Betalingsmåte

Du kan betale med Visa, Mastercard og faktura. Capone / Mrs. Capone lagrer ikke kortinformasjonen din. Alle kortinnehavere blir autorisert av kortutsteder. Hvis din utsteder ikke godtar din betaling til oss, er vi ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering.
Betaling med faktura har en øvre grense på NOK 7000

Fremdeles spørsmål?

Send oss en mail til nettbutikk@capone.no eller fyll ut kontaktskjemaet.

Personvern

Er du opptatt av hvordan dine personopplysninger blir ivaretatt i på denne nettsiden? Da har du kommet til rett sted!

Capone / Mrs. Capone registrerer kun informasjon som er nødvendig for å levere din ordre. All personlig informasjon er konfidensiell og blir ikke gitt videre til tredjepart.

Nedenfor vil du kunne lese hvordan vi i capone.no håndterer personopplysninger, samt få informasjon om dine rettigheter som registrert hos oss. Vi håper du finner det du leter etter her. Du kan selvsagt også kontakte oss, dersom du har spørsmål om vår behandling av dine opplysninger. Vi er opptatt av trygghet og gjennomsiktighet på dette området, og vi tar dine henvendelser seriøst!

Behandlingsansvarlig:
Navn: Stacap AS / Bacap AS
Kontaktperson: Bettina Alstadsæther
Telefon: 90 27 37 21
E-post: bettina@capone.no

Hvorfor behandler vi personopplysninger?

Vi samler inn og behandler personopplysninger for å kunne tilby besøkende på våre nettsider de tjenester og produkter de etterspør. Vi ønsker også å tilby bedre og mer relevant innhold til den enkelte kunde, samt skape gode og langvarige relasjoner til våre eksisterende kunder.

Når behandler vi personopplysninger?

Nedenfor finner du en liste over når og hvordan vi behandler personopplysninger i de enkelte tilfellene.

Nyhetsbrev:
Hvor: Nyhetsbrev fra capone.no
Hva lagres: Fornavn, etternavn, telefonnummer og e-postadresse. Preferanser for å kunne sende relevant informasjon gjennom nyhetsbrev.
Bruksområde for personopplysninger: For å sende ut nyhetsbrev og gode tilbud.
Lagringstid: På ubestemt tid, eller til du melder deg av nyhetsbrevet eller ber om sletting.
Sikkerhet: Informasjonen lagres på sikret server.

Kontaktskjema/kundehenvendelser:
Hvor: Kontaktskjema på nettside
Hva lagres: Fornavn, etternavn, telefonnummer, e-post + henvendelse.
Bruksområde for personopplysninger: Informasjonen benyttes for å kunne svare deg på din henvendelse.
Lagringstid: Informasjonen tilknyttet din henvendelsene lagres så lenge det er nødvendig for å kunne besvare dine henvendelser.
Sikkerhet: Informasjonen lagres på sikret server.
Databehandler (tredjepart): Microsoft Norge AS.

Statistikk


Vi benytter Google Analytics som lagrer anonyme data om statistikk. Dette gir oss brukergenererte data som er anonyme, men som kan hjelpe oss å forbedre innhold og brukervennlighet for siden.
Slik informasjon knyttes ikke direkte til deg som bruker, og benyttes til statistikk som:
Hvor mange besøker nettstedet, besøksvarighet, hvilken nettleser besøk kommer fra, søkeord som benyttes, hvor besøkene kommer fra.

Vi opplyser om benyttelse av Cookies på våre nettsider. Dette er lagring fra nettleser fra PC eller mobile enheter.

Informasjonskapsler/Cookies er små tekstfiler som lagres på din datamaskin når du besøker en nettside. Denne kan ved senere besøk hentes av nettleseren for ulike bruksområder. På dette nettstedet brukes det til følgende:

· Analyse av hvordan nettstedet blir brukt.
· Brukertilpasset innhold, basert på bruksmønster.
· Skreddersøm av reklame i ulike kanaler, basert på bruk av nettstedet.

Dette nettstedet benytter både egne og tredjeparts informasjonskapsler. Dersom du ikke ønsker at det skal lagres informasjonskapsler på din datamaskin, kan dette endres i din nettleser. Det er også mulig å fjerne kapsler som allerede har blitt lagret i din nettleser. Nøyaktig hvordan du gjør det avhenger av hvilken nettleser du bruker. Du kan finne ut mer via hjelpefunksjonen i nettleseren, eller lese mer her https://support.google.com/analytics/answer/2763052?hl=no

Dine rettigheter

Tilgang til egne personopplysninger:
Dersom du er registrert i våre systemer har du rett til å få tilgang til dataene vi har om deg, skulle du ønske det, dette innebærer at du kan få dataen tilsendt.
Retting av egne personopplysninger:
Dersom du er registrert i våre systemer, og oppfatter at vi har registrert feilaktige opplysninger om deg, har du rett til å få disse dataene rettet, eller du kan få tilgang til å rette disse selv.
Sletting av egne personopplysninger:
Dersom du er registrert i våre systemer, men ønsker at vi sletter opplysningene vi har om deg, har du rett til dette. Ønsker du å slette dine data ber vi deg ta kontakt via epostadresse: bettina@capone.no. Vi tar forbehold om at det i enkelte tilfeller kan foreligge grunner som gjør at dataen ikke umiddelbart kan slettes, dersom du har inngått en kontrakt med oss, og disse dataene er nødvendige for opprettholdelse av denne kontrakten. Kontakt behandlingsansvarlig dersom sletting er ønskelig.
Trekke samtykke til behandling av egne personopplysninger:
Med unntak av informasjon du gir fra deg i forbindelse med kjøp, er all behandling av personopplysninger hos Capone.no begrunnet i et samtykke. Du har rett til å trekke ditt samtykke når som helst, og behandlingen av disse personopplysningene til det aktuelle formålet skal da opphøre. Dersom opplysningene kun benyttes til det formålet du trekker ditt samtykke fra, skal opplysningene også slettes. Kontakt behandlingsansvarlig dersom du ønsker å trekke ditt samtykke til en eller flere behandlinger av personopplysninger.
Klage på behandling av egne personopplysninger:
Dersom du ønsker å klage på måten opplysningene dine behandles på, eller annet relatert til dine personopplysninger, har du rett til det. Vi håper du ønsker å sende en e-post eller på annen måte kontakte behandlingsansvarlig (kontaktopplysningene til behandlingsansvarlig finner du øverst på denne siden). Behandlingsansvarlig har ansvaret for å ivareta dine rettigheter, og hjelper deg med det du måtte lure på.

Du har også rett til å kontakte Datatilsynet dersom du er uenig i avgjørelser eller behandlingsmåter hos oss.

Fakturavilkår

Ved faktura spørsmål, vennligst kontakt Dibs på okonomi@dibs.no, eller per telefon 21 55 44 00

Lukk

Meld deg på nyhetsbrevet og vær med i trekningen av et gavekort verdi 1000,-





*Jeg forstår at det blir samlet inn personopplysninger ved å registrere meg.